Liisa Polameri

Karppaajan ruokapöydästä poimittua II

Karppaajan ruokapöydästä poimittua II

 

Luonnomukaisen ruokavalion (joka voi estää autoimmuunisairauksien syntyä) voi koota haluamallaan tavalla  monipuolisista vihanneksista, vähähiilihydraattisista juureksista, kalasta, valkoisesta lihasta, marjoista, yogurtista. Ruuan valmistukseen käytetään mieluiten voita ja kylmäpuristettua oliiviöljyä. 

* * *

 

Aamiainen

 

Suuri kupillinen salaattia joka sisältää esim.

erilaisia vihanneksia:

Tomaattia

Kurkkua

Oliiveja

Raasteita

Sipulia

Valkosipulia...

vuohenmaidosta tehtyä fetajuustoa

Salaatin kastike  puristettua sitruunan mehua ja oliiviöljyä

 

Lisäksi

1-2 keitettyä tai kokkelikananmunaa, 

(pekonia)

 

Kermakahvia tai teetä 

 

* * *

Helppo ja hyvä arkiruoka

 

Fenkoli

Paprika

Purjo

4 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä

tl rakuunaa

Mineraalisuolaa

Rouhittua mustapippuria

 

Aineet pilkotaan ja sekoitetaan hyvin keskenään ja laitetaan kannelliseen uunivuokaan 200 asteeseen noin tunniksi.

Hyvää loppuvuotta!

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän demoni kuva
Liisa Polameri

Totta! Luonnonmukaisesta ruokavaliosta kannattaa muodostaa elämäntapa joka ei ole ahdistavan sitova, vaan paluuta nykyisestä, ihmisen luonnollisempaan ruokavalioon. Kannattaa lukea - mieluiten elämäntapamuutoksen alussa - Antti Heikkilän kirja Diabeteksen hoito ruokavalion avulla. Se on hyvin perusteltu ja ruokavalion vaihtoon motivoivaa luettavaa. Siinä on myös helppoja ja herkullisia ruokareseptejä. Omat kokemukseni karppauksesta ovat olleet hyviä.